- Reisverslag uit Colunga, Spanje van antoinehenriette Raats van Uden - WaarBenJij.nu - Reisverslag uit Colunga, Spanje van antoinehenriette Raats van Uden - WaarBenJij.nu

Blijf op de hoogte en volg antoinehenriette

25 April 2022 | Spanje, Colunga

VanCanero naar PONTIGAS24,4km

Zondag 24 April

Dit moet vandaag wel een mooie dag worden.

41 jaar getrouwd, de zon aan de hemel.

En als ontbijt lekker appelcake vers geperste jus Orangeen een heerlijke café con leche.

Rond 9 uur gingen we van start.

Wat zal onze tocht vandaag brengen?

Het voelt heerlijk zonder regenkleding.

Alleen een vestjevoor de koude start

Die we al snel uit deden na een behoorlijke klimpartij.

Het is op vele stukken behoorlijk nat en glad

Gelukkig hebben we een stok voor wat steun.

En heb ik Antoine die mij helpt om een beekje over te steken.

Ik ben best onzeker en banger als voorheen.

En stijver ook ha..ha.. ja de jaren gaan tellen

We springen alle twee niet meer over een 7 jarige heg!

Maar we doen maar rustig aan.

We hebben vandaag een mooie wandeling

Met veel klimmen en we weten wat we klimmen moeten we ook weer dalen.

We komen door prachtige straatjes en lopen langs mooie plekjes met fantastisch uitzicht.

Bij een kerkje wilden ik toch even een kaarsje aansteken .

Helaas zijn het bijna altijd lampjes het geeft ons aktijd toch een ander gevoel als echte kaarsjes.

Gisteren deed ik een euro in het gleufje en er begonnen gelijk 10 lichtjes te branden

Vandaag gingen er twee kaarsjes aan voor hetzelfde geld .

Het voelt toch een beetje als een gokkast!Maar het is goed bedoeld de echte vlammetjes komen nog wel .

Wel voelden we ons welkom

Meteen toen we binnen kwamen kregen weeen stempel in ons pelgrims paspoort .

We kwamem daar ook een Nederlands meisje tegen die vanaf Satander aan het lopen was.

3,5 week en nog geen Nederlands gehoord.

Nu dus wel en ook nog echt Skéndels

Antoine heeft het nog steeds zwaar

Na zijn Corona is hij nog steeds vermoeid.

Dus besloten we om na 24,4 km te stoppen bij een refugio. Maar het hek was dicht en het zag er niet naar uit dat het openwas.

Erstond ook geen tijd op de deur.

Wel een telefoonnummer op het hek.

Antoine nam contact op en het was geregeld.

De hospitalero zou om 3 uur komen .

Dan maar even iets drinken 1 km verder op in een cafe restaurant. We instaleerden ons in het café maar al snel werd duidelijk dat we alleen maar mochten eten.

Dus bestelde we twee bocadillos

Maar dat kon ook niet.

We moesten in het restaurant eten .

Oké dan rugzak weer op en gaan we verder kijken.

Maar toen hij onze schelpen zag kregen we meteen onze drankjes en broodjes.

"Dank je wel mijnheer " erg lief! jammer dat je op je lazerus kreeg van je baas.

Weer terug bij de refugio

Kwam na even wachten onze hospitatlero eraan.

Wat een lieve vrouw

We waren de enigste en echt welkom in haar huis.

Met een mooie plek voor ons .

Ze maakte koffie en later een heerlijke warme soep .

De 5 stapelbedden met dekbedden waren top zo ook de douches

We konden gezellig met haar kletsen in het Engels haar beroep was verpleegster in een ziekenhuis.

• 25 April 2022 - 18:21

Marianne:

Wat gewéldig dat jullie weer onderweg zijn! In gedachten loop én geniet ik ik mee met jullie!!!

• 25 April 2022 - 18:46

Ria En Jo:

Van harte gefeliciteerd met jullie huwelijksdag. een andere dag dan 41 jaar geleden . Toen was het ook mooi toch. Fijn dat jullie mooi weer hebben. succes morgen.

• 25 April 2022 - 19:47

Nancy :

Fijn dat jullie eerste dagen zo goed gaan, lekker genieten onderweg. Het weer wordt vast ook steeds beter. Veel wandelplezier!

• 25 April 2022 - 20:43

Leon:

Oh wat gaaf dat jullie het doen!! Ik ga jullie reis volgen hoor. Heel veel succes en vooral plezier! Xx

• 25 April 2022 - 20:56

Miranda:

Fijn dat we op deze manier met jullie “mee” kunnen lopen. Veel wandelplezier en maak mooie herinneringen.

• 25 April 2022 - 21:49

Angelique :

Gefeliciteerd met jullie 41e trouwdag geniet van alles wat op jullie pad komt. Veel liefs

• 25 April 2022 - 22:59

Rianne:

Gefeliciteerd met jullie 41 jaar ❤️ Wat super fijn om jullie avontuur mee te kunnen volgen. Zet m op en maak samen nog veel meer mooie herinneringen.

• 25 April 2022 - 23:10

Tonnie En Ria :

Gefeliciteerd met jullie 41e trouwdag, wij blijven jullie volgen op een geweldig wandelavontuur heel veel succes en tot een volgende keer

• 25 April 2022 - 23:24

Wouter :

Leuk om te lezen ❤️ succes van mij en Andrea!

• 26 April 2022 - 00:01

Jeroen:

Ik hoop van harte dat Naath en ik net als jullie zo lang als we samen kunnen op pad mogen. Wat een heerlijk gevoel is het en zal dat zijn. Jullie blijven toch iedere keer weer lichtende voorbeelden voor ons ❤️❤️. Genieten hè samen. Jullie verdienen dit zoooo. Heerlijk om mee te lopen op deze manier. Kus en knuffels van ons

• 26 April 2022 - 07:34

Jannemij:

Leuk om alles weer te lezen! En nogmaals gefeliciteerd met jullie 41 jarig huwelijk! Samen voetje voor voetje, mooi hoe jullie dit zo samen doen! Geniet van de reis en van elkaar. Er zit geen druk op jullie dus doe het maar mooi rustig aan. Hou van jullie xxx

• 26 April 2022 - 08:20

Stien:

Proficiat met jullie trouwdag vorig jaar corona en feest in de Kienenhoef en nu samen in Spanje wat mooi

• 28 April 2022 - 19:10

Tonnie En Ria :

Hoi vriendjes wat een mooie tocht
    Fijn dat we mee kunnen genieten
    Het is toch geweldig dat je dit samen kunt doen
    Vergeet niet te genieten
    En ja de kaarsje die jullie voor iedereen laten branden geeft een goed gevoel
    Nog veel wandelplezier
    Lieve gr