Onze eerste wandeldag - Reisverslag uit Colunga, Spanje van antoinehenriette Raats van Uden - WaarBenJij.nu Onze eerste wandeldag - Reisverslag uit Colunga, Spanje van antoinehenriette Raats van Uden - WaarBenJij.nu

Onze eerste wandeldag

Door: Henriëtte

Blijf op de hoogte en volg antoinehenriette

24 April 2022 | Spanje, Colunga

23 April

Van Santa Marina naar Canero

Gisteren even een stukje gelopen

We waren drijfnat.

Gelukkig sprong s'avonds de verwarming aan en was onze kleding weer droog vanmorgen .

Maar het heeft heel de nacht gekletterd.

En ook vanmorgen waren de buien niet minder.

Dus regenbroek en regencape aan

Even naar het restaurant een ontbijtje en afscheidnemen van de goedlachse vrouw van ons Hostel.

Fijn dat we ze nog hebben mogen ontmoeten.

En dat hun hostel en café/restaurantje er nog warenna deCorona jaren.

Met goede moedgingen we onze eerste Wandeldag van start.

Rustig aan beginnen was ons motto

We hadden nog te weinig getraind en nog onvoldoende conditie.

Maar dat komt wel goed.

Bang ben ik wel ik wil zeker niet uitglijden, vallen of wat dan ook

Gespannen door de glibberige wegen,de stroompjes over de weg,de stenen en takken die ook nu weer op de loer lagen om toe te happen . We hebben hele stukken op de weg gelopen .omdat dit veiliger was

Dan door de modderbeekjes en weggetjes.

We kregen alle twee klachten net als andere keren moet je lichaam wennen aan het klimmen en dalen. Jammer dat alles grouw en grijs zag . Want het was prachtig om de zee door de bomen te zien, Zo anders weer dan bij ons de zee met de duinen.

Toen we dachten dat we er doorheen zaten

Stond er een bordje met daarop refugio

Deze even gevolgd maar zagen op de deur dat hijpas om half 4 open ging dat zou 2 uur wachten zijn.

Dan maar even naar het restaurantje dat we even hiervoor gezien hadden.

We werden bijna binnen getrokken of we nou klets nat waren of niet! zo genant ons nat spoor achter te laten .

We werden meteen naar de comandeur geloodstmaar ik toch maar even terug naarbuiten ging om onze natte zooi buiten uit te laten druppen.

Net van tevoren zagen we de Franse pelgrim die ook in hetzelfde hostel had geslapendeze man zij dat er over 3 kilometer nog een refugio was voor de helft van de prijs natuurlijk gaan we datstukje uitdaging nog maar aan.

En we zijn blij met deze plek

Met zijn lekkere warme douche, echte handdoeken en een heerlijk slaapplekje met gezellig gezelschap met muziekinstrumentjes

Om 8 uur kunnen we weer wat gaan eten in het restaurant van het hotel.

Onze eerste wandeldag van21,1 kilometer

Zit erop .

Wat zal de dag morgen brengen ?

• 24 April 2022 - 22:00

Naath:

Wat fijn dat jullie weer onderweg zijn. Regen of niet, geniet ervan lieverds!

• 24 April 2022 - 22:27

Kitty En Bert :

Knap hoor de eerste dag al ruim 21 km. Kanjers zijn jullie, benieuwd wat de volgende dagen gaan brengen

• 25 April 2022 - 06:34

Wendy:

Wauw 21 km gelopen al, top gedaan. Het is een mooi avontuur wat jullie aan het beleven zijn. Enjoy the ride x

• 25 April 2022 - 07:36

Rianne :

jammer dat het regent, maar de echte doorzetters lopen gewoon door! Nu al trots op jullie

• 25 April 2022 - 08:29

Stien:

hoi kanjers geniet van deze tocht maar met mooi weer is het wel gezelliger
    dat snap ik maar het komt goed