Zeiknat door de regen - Reisverslag uit Schijndel, Nederland van antoinehenriette Raats van Uden - WaarBenJij.nu Zeiknat door de regen - Reisverslag uit Schijndel, Nederland van antoinehenriette Raats van Uden - WaarBenJij.nu

Zeiknat door de regen

Door: Antoine en Henriette

Blijf op de hoogte en volg antoinehenriette

04 Mei 2015 | Nederland, Schijndel

Wat een klim gister niet normaal! 12 kilometer stijl geklommen!
Gelukkig was het droog want gisteren hadden we heel de dag regen en dat vinden we zo jammer dat de mooie omgeving niet te zien is. Tot op een gegeven moment wij aan de andere kant van de berg kwamen. In een keer was het open en het was zo mooi, dat je in een keer zag hoe hoog je zat, de diepte en het stuwmeer onder je zag. Het was zo apart van een dichte mist in een keer in de pracht van de toppen van de bergen. En dan even later kom je ook nog in het dorpje waar je wil eindigen. In een heel klein oud barretje met de houtkachel aan. Daar zitten onze Twee Nederlandse Pelgrimvrienden bij het kacheltje uit te druppen van de regen. Tussen deze twee mannen zat een heel oud vrouwtje de kachel aan te houden in een luie stoel met een pannetje. Met een groot mes is ze aardappels aan het schillen,.. zo leuk om te zien zo'n klein fragiegel vrouwke tussen twee zo een grote kerels. Pantoffeltjes aan echt geweldig! We laten daar met zijn alle de grote waterschade na, maar deze mensen vinden dit niet erg. Wij bedanken hen voor de overheerlijke soep die we bij binnenkomst kregen en gaan op zoek naar onze slaapplek. Hij was geweldig tot er zo een 14 wielrenners binnen kwamen om ook te slapen Het was meteen een zooitje van jewelste. Gelukkig lagen wij net z'n 4-tjes op een kamer op de beneden bedjes. Later kwamen daar nog 4 Portugese meisjes bij. Zij hadden verkeerd gelopen en hadden er 45 kilometers op zitten en waren blij dat ze nog een plekje hadden. Ondertussen zitten we nog zo een 140 kilometer van Santiago af. Mijn voet is nog steeds niet dicht maar de wond wordt kleiner. Van het verbandmateriaal, de pleisters en de paracetamol kan de Spaanse medici weer even blijven bestaan!
Morgen weer een nieuwe dag! Met hopelijk weer veel plezier!

• 04 Mei 2015 - 22:49

Ria:

Kom op, de laatste loodjes. Ik hoop dat je nog ontzettend veel fijne en waardevolle momenten mag beleven. Ik duim voor jullie. Hele lieve groetjes, Ria.

• 05 Mei 2015 - 15:03

Ge En Annie Van Der Heijden:

Hallo Antoine en Henriette.
    Fijn om te horen dat het goed met jullie gaat .
    We wensen jullie nog hele mooie dagen toe en ook zonneschijn groetjes van Ge en Annie

• 06 Mei 2015 - 08:07

Wendy:

Het einde van jullie bijzondere reis komt in zicht. Geniet nog van alle mooie en bijzondere momenten. Hoop op een lekker weertje erbij. Succes x

• 06 Mei 2015 - 10:51

Annemie:

Hoi Antoine en Henriette,
    We hebben weer genoten van jullie verslag, en kunnen het ons hélemaal voorstellen.
    Nog een paar dagen, en het zit er al weer op. Jammer voor jullie, en jammer voor ons.
    Nu moeten we al die spannende verhalen gaan missen.
    Nog een paar mooie dagen, en geniet nog even !!
    Gr.Rein en Annemie

• 07 Mei 2015 - 19:11

Ans:

Singing in THE rean . Het weer is jullie beste gezel tijdens deze tocht. Soms een traantje in de vorm van een flinke regenbui. Maar ook de breedste lach als de zo'n jullie prachtig taferelen laat zien. Geniet nog een poosje van deze spannende reis, waar je alweer veel bijzondere verhalen hebt beleefd. We genieten straks graag mee in al jullie verhalen. Liefs enneh... Omarm Jacobus van me. Xxx

• 07 Mei 2015 - 20:35

Bert En Wilhelmien:

Wat een mooi verslag van jullie reis, jammer van het weer. Maar jullie worden met van alles beloond.
    Geniet nog van de laatste dagen met heel veel zon.
    Wij en Jacobus zijn trots op jullie prestatie.xxxx

• 08 Mei 2015 - 10:13

Wilma:

Ha Henriette en Antoine,

Ik lees met belangstelling en verwondering jullie reisverslagen. Ik hoop dat het een mooie spirituele reis voor jullie is. Geniet ervan he!!

Liefs , Wilma