Gedicht - Reisverslag uit Schijndel, Nederland van antoinehenriette Raats van Uden - WaarBenJij.nu Gedicht - Reisverslag uit Schijndel, Nederland van antoinehenriette Raats van Uden - WaarBenJij.nu

Gedicht

Door: Henriette

Blijf op de hoogte en volg antoinehenriette

20 April 2015 | Nederland, Schijndel

Een gedicht dat ik schreef over de Camino in 2011

Eindelijk is het dan zover,
voetje voor voetje over het pad.
Niet wetend wat het brengen zal.
Duizend kilometers brengen we lopend door.
Vele ontmoetingen, vele verhalen.
Verschillende mensen jong en oud, alleen of met z'n tweetjes.
Ook in groepjes lopen ze mee.
Allemaal op zoek naar dat ene.
Niet wetend wat het je brengt.
Niet wetend waar het je brengt.
Vermoeide, trieste, lachende en zingende mensen.
Spieren, blaren, pijn, gewrichten die het af laten weten,
maar niet opgeven!
Dit is toch het pad?
Bloemen, vlinders, planten, ooievaars, hagedissen, konijntjes en
Roofvogels die naar hen op zoek zijn.
De koekoek, de blauwtjes, elke dag zijn ze erbij.
Slaapplek voor elke nacht.
Ontroerende momenten, stille momenten, het worden er steeds meer.
Gedachten, herinneringen, gebed en hoop.
Alles wat je maar kunt bedenken.
Verleden, heden en toekomst,
alles komt voorbij.
Op zoek naar dat ene,
Op zoek naar dat andere.
Op zoek naar de rust,
Op zoek naar je innerlijk.
Je bent moe, uitgeput maar toch geeft het je rust.
De kerkjes, beeldjes, rustplekjes overal vindt je ze.
Vriendschap, BUEN CAMINO iedereen wenst het elkaar!
Vele Engelen onderweg.
Als je er voor open staat kom je ze tegen.
Engelen die er zijn op het juiste moment.
Doktoren, priesters, boeren, scholieren, fabrieksarbeiders
Arme en rijke,.. ieder op zoek naar zijn eigen weg.
Zo Mooi!!
De klaproos, de boter en de paardebloem,
de gekleurde brem, wijngaarden, kersen, koren en tarwe.
Alles is te zien op onze Pelgrimsweg.
Op zoek,
Bergen trotserend, keien, leem, zand onder je voeten.
Op zoek naar dat ene wat voor ieder in zijn hart zal blijven bestaan.
De weg naar Santiago De Compestella!!!

• 20 April 2015 - 23:19

Jannemij:

Pap en mam, wat zijn jullie enorm goed bezig en wat een doorzettingsvermogen!
    Jullie beschikken beide over enorm veel lef en passie om deze uitdaging aan te gaan.
    Even weg van het bekende, het vertrouwde, de routine dagen en het oersaaie leventje,..
    Nee hup,.. Zorgen voor genoeg vrije dagen, spullen in een rugzak, paar centen op zak, eten voor je dochter in de koelkast ;) en gaan met die banaan!
    Balen dat het even tegenzit,... Wij en vele om mij heen denken,.. Waarom? Gaat het wel goed met ze? Wanneer komen ze terug? Is dit niet vragen om moeilijkheden,.. Wat als ze het niet halen? Waarom lopen ze door met zoveel pijn, hitte en uitputting????
    Pap en mam,.. Jullie horen het al,.. Wij snappen er geen snars van.
    Is het jaloezie, waarschijnlijk een beetje.. Is het ontwetendheid, ik denk van wel,.. Is het misschien ontbreken van passie, dat weet ik wel zeker!
    Gaaf dat jullie nu gewoon genieten van alles wat op jullie pad komt!
    Zijn het blaren, laat ze maar komen!
    Paspoort zoek, bidden voor de heilige Antonius
    Kapotte schoenen, nieuwe kopen en doorlopen
    De griep, pillen erin en doorgaan
    Looprouteboekje kwijt, zoekend naar de weg is veel spannender!
    Gelukkig zien jullie overal weer het positieve doorheen, zoals die mooie beesten, die prachtige bloemen en die vele leuke ontmoetingen.
    Ik hoop dat jullie met enorm passie door blijven gaan opzoek naar jullie weg!

Hele dikke knuffel
    Jannemij

• 21 April 2015 - 22:11

Henk:

Hallo kanjers, ik probeer jullie zo goed mogelijk te volgen maar wat mij heel duidelijk wordt is dat de passie en de beleving van deze bijzondere tocht een onvergetelijke ervaring is. Alle zintuigen open, bezig met jezelf, geen tijd voor pijntjes en al helemaal geen zin je daar druk over te maken. Wij leven met jullie mee en deze ervaringen neem je je hele verdere leven mee!!

Ga zo door, wij lezen veel mooie reacties, nu weer ven Jannemij.
    groetjes
    Henk Wilma

• 22 April 2015 - 09:47

Rieky:

Dag lieve bikkels,
    Met bewondering en verwondering volg ik jullie reis. Zoveel moois, zoveel lief en leed, zoveel moed en doorzettingsvermogen van jullie. Een diepe buiging......
    Lieve groet, Rieky

• 22 April 2015 - 10:25

Wilma Dortmans:

un skon gedicht Jetje mar de zen we van jou gewend
    gr. van ons

• 22 April 2015 - 20:21

Antoinehenriette Raats Van Uden:

Leuk de berichten,Jannemij wat ben je toch een schatje ik herken die doorzettingsvermogen zeker ook in mijn kinderen,hou van jullie allemaal! Wat hebben we toch veel lieve mensen om ons heen !!!!

• 22 April 2015 - 21:26

Ans En Frans:

Het gedicht is er een om in te lijsten Super. Precies zoals je het ervaart. De gouden weg. Die prachtig gepoetst wordt door de dingen die op je pad komen. Mooie en minder fijne dingen. Maar ook van de minder fijne dingen leer je veel en heb je nodig om je rugzak te vullen.
    Zoals Jannemij prachtig mooi verwoord(van wie heeft ze dat toch?) Zijn jullie niet voor een gat te vangen. Dat maakt het interresant. Stap voor stap op weg naar het volgend mooi moment. Geniet samen.

dikke kus. Xxxx

• 25 April 2015 - 12:09

Gonny En Peter:

Hoi kanjers wat mooi om te lezen dat alles nu goed gaat. Ja Jannemij beschrijft het super. Geniet van alles en iedereen en een super tocht verder. Liefs

• 25 April 2015 - 15:20

Greet Van Rodijnen:

Hoi doorzetters een mooi gedicht jetje het zijn de kleine dingen die het doen zoals in dat lied geniet ervan saampjes
    groetjes Bert en Greet

• 28 April 2015 - 11:21

Danielle Dortmans:

Hoi doorzetters!
    Leuk om over jullie te lezen en de foto's te zien. Geniet nog van alles en iedereen om je heen. Vooral nog veel plezier.
    Groetjes Bart en Daniëlle