Nog 2 dagen genieten van deze prachtige Camino! - Reisverslag uit Schijndel, Nederland van antoinehenriette Raats van Uden - WaarBenJij.nu Nog 2 dagen genieten van deze prachtige Camino! - Reisverslag uit Schijndel, Nederland van antoinehenriette Raats van Uden - WaarBenJij.nu

Nog 2 dagen genieten van deze prachtige Camino!

Door: Antoine en Henriette

Blijf op de hoogte en volg antoinehenriette

08 Mei 2015 | Nederland, Schijndel

Vandaag lopen we de op één na laatste dag naar Santiago.
Nog zo een 35 km,.. het is zo raar nu zitten we nog midden in de Camino en morgen zal het onze laatste loopdag worden. Nee afgelopen zal hij nooit zijn. Deze tocht is zo bijzonder, we hebben zoveel meegemaakt.

Als je er zo een 1050 km gelopen hebt,
ongeveer 6 weken elke dag je rugzakje gepakt hebt.
Elke nacht een ander bedje zo een 40 pelgrimsmenu's genuttigd hebt,
dus zo ook een 70 liter Vino met zijn tweetjes gedronken hebt,
ook zo een 70 stokbroodjes hebt gegeten onderweg.
Miljoenen steentjes weggeknisperd zijn onder je voeten.
heel veel vrienden hebt gemaakt,
tranen hebt gelachen,
maar ook gehuild hebt met elkaar.
Hoe kun je dan ooit een Camino vergeten??
Nee als we in Santiago aan komen zal de weg niet afgelopen zijn maar zal hij pas beginnen.

Welke weg we gaan, maakt niet uit. We hebben ons routeboek in Sevilla verloren en hebben toch zo een 700 km zonder boekje gedaan en toch vonden we ons pad telkens. Soms een omweg, soms geholpen door mensen die zagen dat we zoekende waren maar altijd kwam het goed. Natuurlijk waren we blij dat pelgrimvrienden een extra boekje hadden zodat we de laatste 350 km ook wat naslag werk hadden, maar we weten nu dat we welke weg we ook opgaan zelf mogen bepalen en dat deze altijd de overkant zal bereiken! We gaan nog zeker een paar dagen genieten van deze Prachtige Camino!

Groetjes van ons XXX

• 08 Mei 2015 - 12:02

Wendy:

Klinkt heel bijzonder. Ik kom zeker een keer naar jullie mooie verhalen luisteren. Geniet nog van de laatste dagen x

• 08 Mei 2015 - 13:15

Neel Van Lent:

Hoi Henriette en Antoine,

Ik dacht, ik heb nu tijd, even kijken hoever Henriette is.
    Maar tot mijn verbazing lees ik dat het er bijna opzit.
    Complimenten, petje af voor jullie.
    Geniet nog van de laatste dagen.
    Tot spoedig in Bernhoven, kom ik nog even napraten.
    Groetjes,

Neel van Lent
    voorheen restaurant Oss

• 08 Mei 2015 - 14:34

Sandra:

Lieve Antoine en Henriëtte,

Met veel plezier en bewondering heb ik de afgelopen weken
    jullie berichten gelezen , wat bijzonder om op
    deze manier een heel klein beetje met jullie mee
    te mogen lopen !
    Geniet van de laatste kilometers en ik hoor graag
    meer verhalen als jullie weer terug zijn.

Liefs Sandra X

• 08 Mei 2015 - 16:16

Marianne Van De Laar:

Rásechte pelgrims zijn jullie!
    Door weer en wind, storm en regen, ondanks tegenslagen en met behoorlijk heftige blessures, hebben jullie steeds de goede moed erin gehouden, en hebben jullie dapper en blijmoedig jullie weg vervolgd!
    Dank voor de prachtige verslagen, zó mooi beschreven, dat ik als het ware ook weer onderweg was, en in gedachten heb ik heel wat kilometers met jullie meegelopen.
    Voor morgen een heel mooie aankomst in Santiago gewenst, maar ook alvast een heel Buen Camino bij thuiskomst, want jullie hebben gelijk: de eigenlijke weg begint pas als je weer het gewone leven in gaat....
    Hartelijke groet, marianne

• 08 Mei 2015 - 17:40

Kitty:

Hoi lieve stoere pelgrims,

Wat een fantastische verhalen van jullie,en wat hebben jullie moeten afzien.Maar wat een kanjers en doorzetters zijn jullie,zeg.Petje af!!!!
    Niet alleen jullie hebben genoten,maar wij,van de ervaringen en verhalen van jullie!Veel plezier tijdens jullie aankomst in Santiago,en een hele fijne terugreis.

Groetjes van Marco en Kitty.

• 08 Mei 2015 - 18:10

Henk Wilma:

Hallo Antoine en Henriëtte,

Goed te horen dat jullie de finish gaan halen en alle bewondering voor jullie doorzettingsvermogen.
    Ik weet wat het is om een marathon te lopen maar zoveel dagen achter elkaar berg op en af is toch van een heel ander orde. Daarnaast om, helemaal op elkaar aangewezen en samen de problemen trotserend zoveel dagen bezig te zijn vergt ook andere kwaliteiten en veel liefde voor elkaar. Knap hoor!! Wij gaan vanavond met de familie een hapje eten en helaas zijn jullie daar fysiek niet bij. Maar we zulle toch zeker een glas op jullie drinken en jullie houden dat glas (en meer) van ons tegoed.Veel liefs van ons!! Henk Wilma

• 08 Mei 2015 - 18:49

Annemie:

Hoi Antoine en Henriette,

Wat een pelgrimstocht is dit geweest, met al zijn ups en downs, letterlijk en figuurlijk.
    En inderdaad, nu gaat de pelgrimstocht verder in het "gewone"leven. En ook déze keer zonder routeboekje.
    Jullie hebben wel bewezen dat jullie zonder kunnen, hou dat vertrouwen vast.
    Voor morgen, buen camino, en een mooie binnenkomst. Doe Jacobus de groeten, en drink er nog maar een vino op. Die kan er ook nog wel bij.

Lieve groetjes, Rein en Annemie xxxx

• 09 Mei 2015 - 15:34

Greet Van Rodijnen:

Hoi Antoine en Henriette
    terwijl ik dit bericht zit te typen hebben jullie je einddoel al gehaald denk ik
    wat een prestatie door weer en wind en met veel ups en downs petje af voor jullie beiden
    geniet nog van de laatste dagen van de zon natuur en natuurlijk de wijn
    heel veel groetjes en tot gauw
    gr Bert en Greet

• 30 Mei 2015 - 10:04

Angelique:

Afgelopen dinsdag had ik je verteld dat ik het reisverslag nog zou lezen.
    wat mooi geschreven en wat brengt zo'n reis veel innerlijke rust.
    het laatste verslag heeft me ontroerd.
    wat een prestatie TROTS op jullie.
    Xxxx Groetjes Angelique

• 02 Juni 2015 - 21:59

Gerard En Orty Stumpf Uit Hoogeveen:

Hallo lieve camino-vrienden/mede-pelgrims,
    Hopelijk is alles goed met jullie!
    Wij hebben jullie, Carl en Wil ontmoet tijdens de laatste paar dagen van jullie camino,
    Ik heb wat foto's voor jullie maar heb geen contactgegevens.
    De foto's heb ik op een SD-kaartje gezet en wil ze graag naar jullie toesturen.
    Orty heeft het hartje van Henriette goed bewaard.
    Stuur ons a.u.b. in ieder geval jullie emailadres, maar liever nog jullie postadres.
    Groet vanuit Hoogeveen (g.stumpf@ziggo.nl),
    Gerard en Orty