5 April Van Gűemes naar Satander. - Reisverslag uit Bilbao, Spanje van antoinehenriette Raats van Uden - WaarBenJij.nu 5 April Van Gűemes naar Satander. - Reisverslag uit Bilbao, Spanje van antoinehenriette Raats van Uden - WaarBenJij.nu

5 April Van Gűemes naar Satander.

Door: Henriëtte

Blijf op de hoogte en volg antoinehenriette

08 April 2019 | Spanje, Bilbao

5 April Van Gűemes naar Satander.

Zoals altijd beginnen we stijf en met spierpijn aan onze wandeling. We hoeven vandaag niet heel het pad te lopen omdat er water tussen zit, moeten we met het Veerpond over. Ook een fijne manier om niet te hoeven zwemmen en zo zelf en de rugzakken mooi droog te laten blijven. Na deze boottocht wandelen we via het kustpad naar Loredo, een mooi uitzicht tussen bergen en zee laat ons dit prachtig natuurspel ons verwonderd doen staan. Helemaal als we langs de klif naar beneden lopen, en daar heb je het weer,.. "waar moet ik mijn voet neer zetten" maar gelukkig was dit niet zo stijl en ver. Wel moesten we door beekjes lopen die van zee op het strand spoelden. Over de stenen en strand om zo de overkant te bereiken waar we weer over pad verder konden. Nog nagenietend van dit mooie stuk gaat onze pad verder en bereiken we tegen de avond onze slaapplaats voor deze dag in Satander.

6 april Van Satander naar Polanka
7 April van Polanka naar Cobrese
Vandaag bij het opstaan hoorden ik van Antoine en onze kamergenoten dat ik hardop gedroomd had en dat ik dat vaker doe deze afgelopen nachten.
Och hebben zij ook weer wat afleiding gehad s'nachts hé, of nie dan!
Wat vervelender is, is dat mijn voet weer verzorgt moet worden.
Niet dat het zo erg is want de grote blaar onder mijn voet is al door dus moet nog even verzorgt en geplakt worden en dat kost helaas meer tijd voor we kunnen vertrekken. Maar goed de bar waar we gisteren zo welkom waren (dus niet) was vanmorgen ook niet open voor ontbijt. Achteraf gelukkig want een stukje verder was een super mooi en gezellige bar waar we van harte welkom waren en waar we heerlijk ontbeten hebben om zo toch onze tocht goed te kunnen starten.
We hadden een mooie tocht, vooral toen we het plaatsje Santilana del Mar binnen kwamen. Het is een plaatsje met de drie leugens, een mooi oude plaats wel toeristisch maar de moeite waard om er doorheen te lopen. Vele Kunstenaars exposeren daar hun Kustwerken. Volgens onze wandelmaatjes lijkt dit dorpje een beetje op Vezelay.
Doorgelopen kwamen we in het mooie dorpje Cobréces, waar we naar een auberge zijn gegaan bij de Cisterciëzerabdij Santa Maria.
We werden ontvangen door een Reuze Monnik met één oog. Hij vroeg of we de Veste mee wilden maken .
En natuurlijk wij heiligen boontjes deden dat met alle plezier. We verstonden er geen bal van zelfs Antoine kon het niet mee zingen want het was geen Latijn.
De oude Monikken kwamen één voor één binnen, de ene nog krakkermikkeriger dan de ander. Fijn was dat we even stil konden staan in alle rust en dankbaar naar onze tocht konden kijken. Dus toch een belangrijk uurtje.
De refugeo kosten maar 5 eurootjes en was dus ook 10 keer niks. Allemaal ziekenhuis bedjes uit het jaar nul naast elkaar. Wij waren de enige dat was wel weer fijn en we hadden een warme douche ook mooi meegenomen.
Eten konden we tegenover onze slaapplaats dus al bij al een wonderful day!

• 08 April 2019 - 19:27

Henk En Wilma:

Mooie verslagen Henriette en Antoine.
    Beetje afzien en heel veel genieten en beleven. Wij leven met jullie mee
    Liefs, Henk Wilma

• 09 April 2019 - 15:27

Janine Van Uden:

mooi Henriette en Antoine, beetje afzien maar dat hoort erbij.
    maar vooral genieten, en wij wachten met spanning af naar jullie volgende verhaal.
    ook wij leven met jullie mee, liefs Jack en Janine

• 09 April 2019 - 17:12

Wilma:

Wat een mooi avontuur weer. Jammer van die voetjes, maar daar laat jij je niet door weerhouden he. Een supermooie tocht verder, wens ik jullie toe!!! Liefs, Wilma

• 10 April 2019 - 18:35

Marijke En Kees:

Wat een mooi verslag, mooi beschreven! Jullie beleven weer een mooi en bijzonder avontuur! Fijn dat jullie zo genieten, af en toe afzien, maar ook daar zie jij iets positiefs in! Dapper zeg. Succes verder en ook wij wensen jullie een prachtige en fijne tocht toe! Liefs Kees en Marijke.

• 12 April 2019 - 07:14

Mia Van De Voort:

Heel veel succes en groetjes
    van je collega's St. Barbara

• 13 April 2019 - 09:34

Rianne :

hoi Henriëtte en Antoine,
    wat hebben jullie al veel gelopen in 2 weken. succes met de blaren en kwaaltjes, spierpijn enzo... maar vooral heel veel plezier en geniet van de mooie omgeving. groetjes Rianne