Hoever en waar naar toe,..De weg zal het ons leren - Reisverslag uit Schijndel, Nederland van antoinehenriette Raats van Uden - WaarBenJij.nu Hoever en waar naar toe,..De weg zal het ons leren - Reisverslag uit Schijndel, Nederland van antoinehenriette Raats van Uden - WaarBenJij.nu

Hoever en waar naar toe,..De weg zal het ons leren

Door: Antoine en Henriette

Blijf op de hoogte en volg antoinehenriette

15 April 2015 | Nederland, Schijndel

Al weer 4 dagen aan het wandelen met een lieve prive verpleger die twee x daags mijn wond verzorgt is het te doen! We mochten weer verder gelukkig! Eerst een kleine etappe met de bus omdat het te steil en te glad was door de regen om dit meteen te ondernemen, de dag erop met mijn nieuwe schoenen de tocht weer opgepakt. Het was geweldig om weer op route te zijn. We zijn van Careres naar de Paters gelopen naar het dorpje Alcuescar. Het was een geweldige tocht met veel natuurschoon. Onderweg werden we begroet door een hele lieve man die ons vers water aanbood. We mochten ook binnen komen maar we liepen liever door omdat als ik stop met lopen kan ik telkens moeilijk aan de gang kan komen en moet dan door de pijngrens heen,...en ach,.. we waren er over een paar kilometers toch. Met fris koud water konden we weer vooruit.
Daar waren we dan in het klooster. Er waren nog 8 paters die de zaak daar draaiende hielden. Er was ook een verpleeghuis bij waar de armen mensen die geen familie en geld hadden daar verzorgt werden. Het was of je heel vroeger bij ons in de tehuizen kwam (zo zielig) maar werden wel met heel veel liefde verzorgt. De verpleging daar liep niet met piepers en gestrest rond. Ze riepen er even een pater bij als het niet ging en het werdt geregeld. Zo mooi maar ook heel schrijnend om te zien. We hadden een rondleiding van een jong patertje en nam ons mee naar de kelder waar de bewoners mooie dingen maakte. Een man was zo trots op wat hij gemaakt had. Het was een pitriet kruisje die hebben we van hem gekocht. De overnachting was een donativo je mocht gratis mee eten en van het geld dat je uiteindelijk zelf achterliet werd het tehuis draaiende gehouden. Het was een lekker en eenvoudig maaltje. Daarna terug naar onze cel. Nouja,.. Een heel klein celletje met twee bedden achter elkaar. Ha..ha.. Dat hadden we nog niet gehad. Vaak in een stapelbed boven elkaar of bedden naast elkaar maar nu achter elkaar,.. wat een prive! De dag eropzijn we weer vertrokken naar Aldea del gano, dit was iets minder ver. Veel leuke dingen gezien onderweg. Weer een heel ander landschap met ontzetten mooie bloemen en van alle soorten beesten ook onze koekoek is er elke dag bij net zo als de vele ooievaars. Het leven van een Pelgrim is zo mooi!
Vanmorgen helaas een slecht bericht gehad. Cees de vriend van de moeder van Antoine is overleden,.. dat is heel vervelend hij zat sinds kort in een verpleeghuis in Amerzoden. We zullen Cees herdenken op onze Camino. Natuurlijk hadden wij zijn kinderen willen bijstaan met hun verdriet maar helaas kan dit nu niet, maar we denken zeker aan hen!
Lopend naar het volgende dorpje dus hadden we een super mooie slaapplek dachten we mooi pleintje ervoor Antoine had de Pivo al gevonden hadden we net ingeschreven toen we het bedrag hoorde 50 euries voor een nacht,..! Dat hebben we niet goed verstaan zeiden we tegen elkaar,.. maar ja hoor ze herhaalde het nog eens. Daarmee halen we ons eindpunt niet eens dachten we. Wij keken elkaar aan en we maakte haar duidelijk dat we geen toeristen waren maar Pelgrims. we besloten om verder te lopen,.. Op naar het volgende dorpje,.. Voor 14 euro dat scheelt nogal kunnen we nog twee keer voor overnachten! Ha..ha ja we moeten op de kleintjes letten! Van Casar de careres zijn we doorgelopen naar Canvesal poeh poeh wat was dar ver onderweg weer een blaar erbij. Even doorgeprikt en weer verder. Het was ontzettend mooi net een flnstone tijdperk zoveel grote rotsen, overal zag je wel iets in. Van het één in het ander kwamen we bij een stuwmeer zo mooi weer een heel ander celement zo onderweg. Helaas moesten we er wel omheen en dat was groot! Een wegwerker zei dat we op de weg moesten blijven lopen, dat was iets korter zei hij. En dat hebben we gedaan maar hadden wel spijt want wat is er aan asvalt? Zo saai,.. we hebben meer dan 30km gelopen vandaag en met klimmen en dalen is dat heel ver, geloof me!
Morgen zien we wel hoever en waar naar toe, de weg zal het ons leren.
Houdoe tot de volgende brief

• 15 April 2015 - 16:08

Nancy:

Wat fijn dat jullie je weg weer kunnen vervolgen. Hopelijk gaat het vanaf nu steeds beter en bereiken jullie de eindbestemming, aan jullie doorzettingsvermogen zal het niet liggen!
    Leuk om jullie avonturen zo te kunnen lezen.
    We denken aan jullie!
    Lieve groetjes uit Schijndel

• 15 April 2015 - 20:35

Kitty:

Erg fijn dat jullie weer op pad kunnen.En wat is het een ervaring, als ik jullie verhaal zo lees.Geweldig om soms even terug in de tijd te zijn.ook al is het armoedig.Heel apart om dat nu nog mee te maken,lijkt me.
    Nou pelgrims,op naar nog veel meer avontuur,en zet 'm op.
    Groetjes uit Schijndel.

• 15 April 2015 - 20:47

Henk Wilma:

Hallo kanjers, fijn te lezen dat jullie weer op weg zijn en wij duimen voor jullie dat het nu (behalve een blaar zo nu en dan), goed blijft gaan. Ik probeer de locaties op de kaart te volgen maar heb nog geen echt aanknopingspunt kunnen ontdekken. Ik blijf het proberen!!

Veel Succes Henk en Wilma

• 15 April 2015 - 22:26

Rein En Annemie:

Hallo lieve mensen, gelukkig kunnen jullie weer!
    Met zo'n goede verzorging en jou doorzettingsvermogen(H) gaat het jullie gewoon lukken.
    Op dit moment hebben wij hier ook een beetje Spanje (temperatuur dan) HEERLIJK!!!
    Tot slot, heel veel geluk, succes en plezier.
    Groetjes, en tot het volgende verslag.

• 16 April 2015 - 10:02

Wilma Dortmans:

wat fijn dat jullie weer aan het lopen zijn wij hopen dat het goed blijft gaan
    het was weer een mooi verhaal met een minder goed bericht dat is minder fijn voor jullie
    nou het gaat jullie goed en tot het volgende verhaal we blijven jullie volgen
    gr Wim en Wilma

• 16 April 2015 - 17:58

Janine:

oh wat fijn dat jullie weer verder kunnen, maar met jou doorzettingsvermogen
    En een goede verpleging van je lieve menneke gaat jullie dit lukken.
    We blijven jullie volgen en nog heel veel succes.

Groetjes Jack en janine

• 18 April 2015 - 01:25

Marja:

hoi wandellaars wat fijn dat het wandelen door kan gaan!!!

maar had niet anders verwacht jullie zijn bikkels hoor .
    doe het maar eens . wens jullie nog veel plezier toe en geniet van al het moois...
    dikke knuffel !!!!
    jou vriendin xxx